Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@14:23:46 GMT

طرز تهیه آش رشته نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۷۳۷۸

طرز تهیه آش رشته نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر

به گزارش اقتصاد آنلاین؛در اغلب مناسبت ها از جمله ماه رمضان و ماه محرم آش رشته به عنوان نذری تهیه می شود. در این دستور پخت از وبسایت آموزش آشپزی پارسی دی سعی کردیم تا طرز تهیه آش رشته نذری خوشمزه برای ۱۰۰ نفر را توضیح دهیم تا بتوانید در مراسم عزاداری و به عنوان نذری تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه آش رشته نذری برای ۱۰۰ نفر

یک کیلوگرم نخود

دو کیلوگرم لوبیا چیتی

سه کیلوگرم عدس

یک کیلوگرم ماش

ده کیلوگرم سبزی آش

دو کیلوگرم پیاز داغ

دو کیلوگرم سیرداغ

ده کیلوگرم رشته آش

یک کیلوگرم کشک

نیم کیلوگرم آرد

نیم کیلوگرم نعناع

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه نذری / فوت و فن جا افتادن و مجلسی شدن قیمه

غذای نذری چی بپزم ؟ / ۶ نذری‌ محبوب و پرطرفدار در ایران

مهم ترین بخش بهداشت غذای نذری + نکات

فرمول پخت برنج نذری برای ۱۰۰ نفر با ته دیگ + اندازه برنج

منبع: پارسی دی لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر آشپزی آش رشته اخبار عمومی اخبار مرتبط فوت و فن پخت حلوا رولی مناسب محرم ۱۴۰۱/۵/۱۰ طرز تهیه خورش قیمه نذری / فوت و فن جا افتادن و مجلسی شدن قیمه ۱۴۰۱/۵/۹ غذای نذری چی بپزم ؟ / ۶ نذری‌ محبوب و پرطرفدار در ایران ۱۴۰۱/۵/۸ فرمول پخت برنج نذری برای ۱۰۰ نفر با ته دیگ + اندازه برنج ۱۴۰۱/۵/۸ غذای مجلسی با بادمجان چی بپرم؟ ۱۴۰۱/۵/۶ با این رسپی خیلی راحت باقلوای خونگی درست کنید ۱۴۰۱/۵/۶ آخرین ویدیو ها تلخ ترین کاری که حامد آهنگی برای پول انجام داد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۲۳:۰۰ خوشحالی مازیار لرستانی از اولین خرید مردانه اش + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۲۱:۵۴ فروش دلاری بلیت هواپیما به هر بهانه ای ممنوع است ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۲۱:۲۹ جاری شدن سیل در شهرک امام حسین یاسوج + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۲۱:۰۳ ورود ایران به بازار محصولات کشاورزی چین، تهدید یا فرصت؟ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۲۰:۴۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۱:۰۸ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۱ فال ابجد روزانه امروز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۵ عکس های دیده نشده از سوگلی های دربار آخرین شاه قاجار ۰۰:۴۸ گروسی: به دسترسی های متناسب با وسعت و عمق برنامه هسته ای ایران نیاز داریم ۰۰:۴۶ فال روزانه شخصی ۱۱ مرداد ۲۳:۴۸ نکاتی درباره لیموترش که باور نمی کنید ۲۳:۳۴ رفتار حرفه ای در هنگام استعفا؛ ادب و احترام فراموش نشود ۲۳:۱۳ واکنش تند گرگ پارسی به مضحکه شدن هالک پوشالی + عکس ۲۳:۱۱ بدون درد و هزینه با ۷ حرکت بالاتنه ات لیفت می شه ۲۲:۳۴ اطلاعیه ایرانسل درباره آخرین تبعات آتش‌ سوزی در حوضچه ارتباطی شرکت مخابرات ایران ۲۲:۲۷ پیش از زندگی با خانواده همسر، این چیزها رو بدون ۲۲:۰۴ ظرفیت آزمون دستیاری ۳۰۰ نفر کاهش یافت ۲۲:۰۲ هر کاری کردی شکمت آب نشد؟ دلیلش اینجاست ۲۱:۵۶ بلینکن: از تحریم برای هدف قراردادن صادرات ایران استفاده خواهیم کرد ۲۱:۳۴ جوش های نقاط مختلف بدن نشانه چه هستند؟ ۲۱:۲۹ فروش دلاری بلیت هواپیما به هر بهانه ای ممنوع است ۲۱:۱۵ حکم دستیار ویلموتس هم آمد ۲۱:۰۸ سیل محور باغملک به کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرد ۲۱:۰۴ یارانه تسهیلات مسکن باید از محل صندوق ملی مسکن تامین شود ۲۱:۰۲ دوری از این افراد الزامی است؛ آدم های سمی را بشناسید ۲۰:۵۶ امیرعبداللهیان: پیشنهاد برجامی جوزف بورل در حال بررسی است ۲۰:۵۰ عوارض شکنندگی ۵۳ اقتصاد نوظهور / کدام کشورها به سرنوشت سریلانکا مبتلا می شوند؟ ۲۰:۴۵ چشم نواز کردن اتاق خواب عروس با این ترفندها ۲۰:۴۳ ورود ایران به بازار محصولات کشاورزی چین، تهدید یا فرصت؟ ۲۰:۳۵ توسعه اقتصاد دیجیتال، نیازمند توسعه همکاری های بین المللی ۲۰:۳۱ پیش بینی بورس فردا؛ فشار عرضه،‌ شاخص کل را منفی می کند؟ ۲۰:۲۶ با تیم ناقص نمی توانستیم در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کنیم ۲۰:۲۳ هنوز هیچ دستگاهی زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نداده است ۲۰:۲۱ فیس ‌بوک در راه متاورس شکست می خورد! ۲۰:۱۹ پس از شکست، موفقیت می آید به شرطی که.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. ۲۰:۰۷ سه شنبه پلوسی وارد تایپه می شود ۲۰:۰۴ آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه ایران اعمال کرد ۱۹:۵۸ آیا «یوگا» همانقدر که فکر می کنیم آسان است؟ + تاریخچه، انواع و عوارض ۱۹:۴۰ اولویت مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن اصفهان، جامعه پیرامونی کارخانه است ۱۹:۳۶ فعالیت کولبران قانونمند می شود ۱۹:۲۲ آمار نگران کننده؛ کسی خانه نمی سازد! ۱۹:۰۷ سرمایه گذاری در تتر بهتر است یا دلار؟ ۱۹:۰۰ مدیران ما آینده نگری ندارند ۱۸:۵۸ چرا کولر ماشینم خنک نمیکنه و باد گرم میزنه؟ ۱۸:۵۴ موفقیت و «وقت شناسی» چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ ۱۸:۴۰ وقتی شکل دندان خبر از بیماری می دهد ۱۸:۳۸ ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج ۱۸:۳۱ نان گران نمی شود ۱۸:۲۷ این وسایل را در آشپزخانه نگه ندارید ۱۸:۲۵ همچنان شاهد عدم شفافیت در گمرک هستیم ۱۸:۲۰ وحیدی به مرزبانان افغانستانی هشدار داد ۱۸:۱۷ ادویه های موثر برای تقویت ذهن در روزهای پسا کرونا ۱۸:۱۶ افزایش قیمت گوشی های آیفون ۱۴ حتمی است ۱۸:۱۳ شمش C۶۰ در ذوب آهن اصفهان تولید شد ۱۸:۰۷ مسئولین به جای پاچه بالا زدن پیش از بحران به فکر باشند اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آشپزی آش رشته اخبار عمومی برای ۱۰۰ نفر ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۰ طرز تهیه آش رشته ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تصویر از وضعیت اسفناک تئاتر شهر + عکس

 حال‌وهوای این روز‌های تئاتر رسمی، دست‌کم در تهران، با تئاتری که برای اجرا مسیر اخذ مجوز از اداره‌کل هنر‌های نمایشی را طی نمی‌کند، متفاوت است.

اداره‌کلی که روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه نخست خبر خداحافظی مدیرکل آن، کاظم نظری پس از حدود دوسال و دوماه -از ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون- با کارکنان واحد‌های گوناگونش دهان‌به‌دهان چرخید و بعد هم بی‌آن‌که دلیلی برایش ذکر شود از سوی نظری تایید شد تا تئاتر رسمی، چه دولتی، چه خصوصی که از شهریورماه ۱۴۰۱ بیش‌ازپیش دچار شکاف با تئاتر غیررسمی شده است، چشم‌انتظار بماند و ببیند که متولیان دولتی این هنر چه چشم‌اندازی از آینده در ذهن دارند و تحقق این چشم‌انداز را به کدام مدیر می‌سپارند تا در مقام مدیرکلی هنر‌های نمایشی بنشیند.

سمتی که به حمید نیلی با سابقه حضور در مقام مدیرعاملی تماشاخانه ایران‌شهر، مدیرعاملی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، مدیرعاملی انجمن هنر‌های نمایشی ایران و... سپرده شد تا پس از طا‌ها عبدخدایی، علی منتظری، مهدی مسعودشاهی، رحیم تجلی‌برزگر، حسین سلیمی، مجید شریف‌خدایی، خسرو نشان، حسین پارسایی، حسین مسافرآستانه، قادر آشنا (دو دوره)، حسین طاهری، مهدی شفیعی، شهرام کرمی و کاظم نظری، پانزدهمین «مرد»‌ی باشد که بر صندلی مدیرکلی هنر‌های نمایشی تکیه می‌زند.

از یاد نبردن غایبان  

سازوکار رایج در اداره‌کل هنر‌های نمایشی و «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش» آن به‌عنوان مرجع صادرکننده پروانه اجرا از شهریورماه ۱۴۰۱ به‌این‌سو بیش‌ازپیش دچار تفاوتی معنادار با روندی شد که گروه‌های نمایشی طی آن نیازی به حضور در هزارتوی اخذ مجوز نمی‌بینند، در مکان‌هایی غیررسمی روی صحنه می‌روند و اجرا‌های آلترناتیوی را شکل می‌دهند که می‌تواند گزینه‌ای برای اطلاع از آن‌چه روی صحنه‌های رسمی نیست، باشد. در این میان به رغم اجرا‌هایی که هر شب در سالن‌های رسمی شهر تهران، از مجموعه تئاتر شهر تا تالار وحدت و از تماشاخانه ایرانشهر تا تالار مولوی، همچنین خیل پرشمار سالن‌های خصوصی روی صحنه می‌روند، هستند بی‌شمار نویسندگان و کارگردانانی که بازگشت از راه آمده را غیرممکن می‌دانند و تکرار دوباره سازوکار پیشین برای حضور روی صحنه را محال.

وضعیتی که اگر تئاتر شهر را به‌عنوان نماد تئاتر دولتی در نظر بگیریم از نام‌هایی که از بازه زمانی شهریورماه ۱۴۰۱ به‌این‌سو در آن روی صحنه رفته‌اند، پیداست. نام‌هایی گردآمده حول ایده محوری «لزوم روشن ماندن چراغ تئاتر»  که بخش بزرگی از آن‌ها را «ناشناخته ها» و بخش دیگر را «نزدیکان به نظام سیاسی» شکل داده و همچنان به پیش می‌روند.

آن‌چه از صحبت‌های پیوستگان به جریان تئاتر غیررسمی، همچنین غایبان برمی‌آید این است که ما در تئاترمان هیچ‌گاه نهادی مستقل و مشخص نداشته‌ایم که در مواقع اضطرار ازجمله پس از اتفاقات شهریورماه ۱۴۰۱ یا پیش‌ازآن در آبان‌ماه ۱۳۹۸ یا دی‌ماه ۱۳۹۶، اهالی تئاتر را گرد هم بیاورد و موجب ایجاد اجماعی در میان‌شان شود.

پس می‌توان بخشی از چندپارگی موجود را محصول نبود چنین نهادی و به‌تبع‌آن همواره شخص‌محور بودن و تصمیم‌گیری‌های فردمحور دانست؛ اتفاقی که درحال‌حاضر نیز رخ داده است و هر کس به‌صورت شخصی تصمیم می‌گیرد که در این شرایط چه کند. ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد تا وقتی تصمیمات به‌صورت فردی گرفته می‌شوند، نمی‌توان تصویر روشنی از آینده تئاتر در ایران به دست داد.

پیوستگان به جریان تئاتر غیررسمی، همچنین غایبان معتقدند شاید بزرگترین چالشی که از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون با آن مواجه‌اند، تصمیم‌گیری اخلاقی در قبال مفهوم زنانگی به نمایندگی از قلمرو‌های به حاشیه رانده‌شده باشد. مسئله‌ای که تا پیش از این اتفاقات، کمتر به آن اندیشیده می‌شد و ساده‌ترینش این‌که چرا باید برخلاف بخشی از واقعیت‌های موجود در جامعه، همچنان براساس موازین موردنظر «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش»، روی صحنه رفت؟

اگر کارگردانان تئاتر ایران همچنان به این شیوه ادامه دهند ـ شیوه‌ای که منجر به نادیده‌انگاشتن خواسته بخشی از جامعه می‌شود؛ جامعه‌ای که بازیگرانِ اجرای آنها نیز ممکن است جزئی از آن باشند.

درواقع با مسئله‌ای اخلاقی مواجه‌اند. مسئله‌ای که در این‌جا مطرح می‌شود نه هنر است، نه تئاتر و نه روی صحنه رفتن یا نرفتن؛ بلکه انتخابی است که در مواجهه با این چالش اخلاقی انجام می‌دهند و دست‌کم به چهار گروه تقسیم‌شان می‌کند؛ عده‌ای که ترجیح دادند با این تصور که به‌رغم گذر از مجرای «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش» برای اجرا، می‌توانند آن‌چه را که می‌خواهند، بگویند و به روال سابق به اجرا می‌پردازند.

عده‌ای دیگر که انتخاب‌شان غیاب است و نکته مورد اشاره‌شان این‌که، غیاب کارکرد خواهد داشت اگر به چشم بیاید. همچون دیوارنوشته‌ای که با رنگی پوشانده شده است، اما رنگ، بیش از پوشانندگی، به آن‌چه پنهان کرده ارجاع‌مان می‌دهد. دراین‌میان کسانی هم هستند که چنان‌چه اشاره شد انتخاب دیگری دارند؛ نه اجرا با مجوز شورای ارزشیابی و نظارت و نه غیاب. انتخاب آنها اجرای غیررسمی است.

هرچند این انتخاب علاوه بر اینکه در معرض احتمال برخورد قرارشان می‌دهد، خواه‌ناخواه دایره مخاطبان‌شان را هم محدود می‌کند. مهاجرت و وانهادن همه آن‌چه در طول سالیان متمادی ساخته شده بود و ساختن از نو در کشوری دیگر هم انتخاب گروه دیگر را شکل داده است.  

مسئله‌ای از دیروز تا امروز

چالش اخلاقی شکل‌گرفته و انتخاب‌های رخ‌داده را در شرایط کنونی درنهایت می‌توان این‌طور تفسیر کرد که در تمام این سال‌ها  ـ چه پیش از انقلاب، چه پس از آن ـ زنانی بوده‌اند که برای تحقق حقوق اولیه خود در جامعه‌ای که چه بپذیریم و چه نپذیریم، تمایلات مردسالارانه آن قابل کتمان نیست، ایستادگی کرده‌اند. این ایستادگی در بسیاری از موارد موجب ایجاد خطرات و محدودیت‌هایی هم برای آنها شده است و اتفاقات سال ۱۴۰۱ نیز یکی از بزنگاه‌های تجلی این مسئله بود؛ آن‌جایی که بخشی از زنان به‌رغم همه فشار‌های یک جامعه مردسالار و با وجود پیش‌بینی تبعات بیان مطالبات‌شان، پرسشی را پیش روی جامعه ازجمله اهالی تئاتر قرار دادند.

پرسشی از این قرار که تئاتر کِی و کجا قرار است کنار این مطالبات بایستد؟ آیا قرار است همچنان با چشمانی بسته با این ایستادگی تاریخی مواجه شود و به روال سابق ادامه دهد؟ یا می‌تواند سرانجام جایی برای خود در دل جامعه پیدا کند؟ اگر قرار بر طرح ذات‌گرایانه این سوال باشد، باید پرسید آیا اهالی تئاتر اساساً وظیفه و تعهدی بر دوش خود احساس می‌کنند یا خیر؟

آیا قائل به این مسئله هستند که هنر تئاتر ایجادکننده رابطه‌ای دوسویه میان اهالی این هنر با جامعه است یا خیر؟ اگر پاسخ به این سوالات مثبت است، آیا منطقی است که اهالی تئاتر اتفاقات رخ‌داده را نادیده بیانگارند و با فرض به ثمر رساندن ایده؛ «لزوم روشن ماندن چراغ تئاتر»، همچنان مانند سابق به کار خود بپردازند؟

قرار گرفتن این سوالات بی‌پاسخ در کنار مسئله امروز، دیروز و احتمالاً فردای تئاتر ایران، «سانسور»، مسئله‌ای که مطرح‌شدن دوباره آن این‌بار از زبان بهرام بیضایی در «نشست تئاتر امروز ایران در چهارمین جشن هنر شیراز» به یادمان می‌آورد که به‌قول او سانسور در تئاتر همواره نه‌فقط توسط دولت که به‌صورتی بی‌شکل نیز عملی شده است.

سانسوری بی‌شکل که قانونی بر آن حکفرما نیست و به همه صورت‌ها ظاهر می‌شود و مادامی که تئاتر را به بازتابی محافظه‌کارانه و توأم با احتیاط مطالبات بخشی از جامعه با رعایت موازین «شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش» ازیک‌سو و سخن گفتن از ایده‌های رهایی‌بخش در محافل خصوصی ازسوی‌دیگر تبدیل سازد، کاری از پیش نخواهد برد.

tags # شهرداری تهران سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • جدیدترین تصویر از وضعیت اسفناک تئاتر شهر + عکس
  • طرز تهیه ماست و خیار ویژه، خوشمزه‌ترین ماست و خیار عمرتان!
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)